E-commerce groeit elk jaar met 20%. Er moeten steeds meer pakjes vervoerd worden en dat heeft gevolgen voor het milieu. In onze whitepaper leggen we uit hoe jij met leveringen in onze Pakjesautomaten e-commerce duurzamer maakt.
Jonge consumenten zijn zich steeds meer bewust van de impact van hun consumptiegedrag op de planeet. Vooral wie regelmatig online shopt, is er gevoeliger voor en kiest vaak bewust voor duurzame leveringen. Steden en gemeenten nemen op hun beurt klimaatmaatregelen – zoals lage-emissiezones – en vragen inspanningen van hun burgers, bezoekers en bedrijven. Kortom, de roep naar duurzaamheid klinkt steeds luider.
Dat stelt de hele e-commercesector voor uitdagingen. Zowel webshops als hun logistieke partners moeten duurzamer worden. Maar hoe doe je dat? Leveringen in Pakjesautomaten zijn alvast een goede eerste stap. Dat lees je in onze whitepaper.
In de whitepaper ontdek je …
Hoe leveringen in Pakjesautomaten e-commerce duurzamer maken
Pakjesautomaten zijn de meest ecologische leveringsmethode. We bekijken het zowel van de koeriers- als de consumentenkant.
Welke voordelen deze leveringsmethode jou als webshop biedt
Ook jij kunt leveringen in een Pakjesautomaat aan je klanten aanbieden. We staan stil bij de voordelen voor jouw webshop.
Hoe je de Pakjesautomaten in je webshop kunt integreren
Hoe je webshop ook opgebouwd is, je kunt leveringen in Pakjesautomaten erin implementeren. Er zijn drie integratiemogelijkheden.
Hoe bpost een duurzame logistieke partner is én blijft
Naast inzetten op Pakjesautomaten, nemen we tal van initiatieven om een duurzame logistieke partner te zijn. En te blijven.
Het feit dat ze ecologisch zijn – samen met het enorme gemak dat ze bieden – maakt dat Pakjesautomaten meer en meer gebruikt zullen worden. Dat zien we in andere landen gebeuren, en dat zien we nu ook bij ons. Jouw webshop kan meegenieten van dat succes. En dat succes start hier, met deze whitepaper.
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.