Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
1
12 september 2018 - 7 Minuten leestijd

1. Genesis Energy wint massaal klanten terug via een postkaart 

Genesis Energy koos voor een zeer gerichte acquisitiestrategie, namelijk het terugwinnen van ex-klanten. Ze gaf de promotie een thema dat wegging van energie. Wie terugkeerde naar Genesis Energy kreeg extra vakantiegeld ter waarde van een maand energiekosten. Een positieve boodschap dus die werd versterkt door een wedstrijd: iedereen die terugkeerde, maakte kans op een luxereis naar de Fiji-eilanden.   De creatieve vorm sloot perfect aan bij de boodschap. De selfmailer zag eruit als een vakantiepostkaart. Binnenin werd het aanbod toegelicht. Deze getrapte manier van informeren zorgde voor een stevige doorleesstimulus: eerst verleiden, dan informeren. Bovendien was de copy klaar en duidelijk: we willen je heel graag terug als klant.   Deze aanpak scoorde snel én goed. Na 40 dagen werd het objectief voor 6 maanden al bereikt. Uiteindelijk haalde Genesis Energy 3x meer klanten terug dan begroot.

kaart  

2. Lichtgevende ideeën in de energiesector!

De energiesector wordt vaak als een weinig emotionele sector beschouwd. Om het hart van hun klanten en prospecten te bereiken, koos Eneco voor een originele en emotionele aanpak: de postkaart. Een postkaart legt op een heel natuurlijke manier de klemtoon op de nabijheid en relatie tussen een merk en zijn klanten en prospects, en is daarom ijzersterk om de juiste boodschap over te brengen.   Met een nachtblauwe postkaart samen met een uitdagende boodschap “Schijnt de zon ook ‘s nachts bij u thuis?”, trekt Eneco de aandacht van prospects voor hun zonne-energie.

Direct Mail

 

3. BNP Paribas Fortis blikt vooruit met een bijzondere verjaardagskaart 

Op je verjaardag een kaart krijgen is voor iedereen een leuk moment. Tegelijkertijd is het ook een dag waarop mensen vooruitkijken naar wat nog komen zal. Volgens BNP Paribas Fortis komt dit misschien zelfs nog sneller dan je denkt zoals je pensioenleeftijd bijvoorbeeld.   Geïnspireerd door dit sleutelmoment stuurt de bank aan 50+’ers een wel heel originele verjaardagskaart om zijn financiële beleggingsplannen te promoten. Proficiat met uw eerst komende verjaardag. In een samenhangend accordeon ontdekt de lezer ook meteen een resem van verjaardagskaarten voor de volgende jaren en dit tot aan zijn/haar pensioenleeftijd. “De pensioenleeftijd is iets waar je maar beter goed financieel voorbereid aan begint. Want de tijd gaat sneller dan je denkt.”: aldus de boodschap van de bank.   Bij het vastnemen van deze postkaart kan je niet anders dan erkennen waar BNP Paribas Fortis op een heel relevante manier op aanstuurt. Een bijzonder toffe postkaartactie om (nog heel lang) naar uit te kijken.

PNB Paribas  

Gerelateerde artikelen

# Gids, # Bank & Verzekeringen
KBC verhoogt via Paper Mail opmerkelijk de conversie van het digitale loyaltyprogramma KBC Deals.
Remarquable KBC
16 februari 2022
- 3 Minuten leestijd
Remarquable KBC
# Bank & Verzekeringen
KBC verhoogt via Paper Mail fors de impact van het digitale loyaltyprogramma Deals.
KBC
2 februari 2022
- 5 Minuten leestijd
KBC
# Toerism & Vrije Tijd, # Energie, # Bank & Verzekeringen
Kom verrassend eenvoudig uit de bus: 4 simpele Direct Mail cases
simple-and-creative-direct-mail-cases
20 april 2021
- 7 Minuten leestijd
simple-and-creative-direct-mail-cases
# Bank & Verzekeringen, # Telco
Love Brand: hoe en wanneer kunt u uw consument raken in het hart?
Love brand : comment faire chavirer le cœur des consommateurs et à quel moment ?
27 januari 2020
- 7 Minuten leestijd
Love brand : comment faire chavirer le cœur des consommateurs et à quel moment ?
# Automobiel, # Bank & Verzekeringen, # Publieke Sector, # FMCG
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising
3 september 2019
- 7 Minuten leestijd
Eetbaar zijn is een voordeel: 8 vleugjes neuromarketing bij In-Home Advertising