Om van uw webshop een succes te maken, is het belangrijk om samen te werken met een betrouwbare logistieke partner. bpost heeft heel wat services die het leven van webshopeigenaars gemakkelijker maken. We zetten er vijf in de kijker.
bpost levert niet enkel pakjes, we hebben ook heel wat extra diensten waar u als webshopeigenaar gebruik van kunt maken. Op onze website ontdekt u alles over hier stellen we er alvast vijf voor.
Online verzendtool
Via onze online verzendtool maakt u zelf online uw verzendetiketten aan in slechts enkele klikken. U betaalt per aangemaakt etiket. Verzendt u meer dan 10 pakjes per week? U kan de Shipping Manager tool naadloos in uw website integreren, zodat de leveringsmethodes die klanten kiezen meteen geregistreerd worden. Via de applicatie kunt u elke bestelling opvolgen, verzend- en retouradressen afdrukken, de verzending van de pakjes beheren … De afrekening gebeurt maandelijks, op basis van het aantal verzonden pakjes.
Ophaling van pakjes
U vindt niet altijd de tijd om uw pakjes bij bpost af te leveren? Geen zorgen, u kunt als webshopeigenaar gebruik maken van de collect-services van bpost. Wij komen de pakjes dan bij u ophalen, op een vast moment of op een door u gekozen moment. Als u dat wilt, nemen we ook de frankering voor onze rekening. Ook voor het transport van grotere artikelen kunt u een beroep doen op ons. Ontdek zelf welke ophaalservice het best bij u past.
E-shop
In onze e-shop hebben we een volledig gamma voor webshops voorzien. U vindt er postzegels, dozen en omslagen, maar u kunt in onze webwinkel ook terecht voor etiketten, tape of noppenfolie. Bestellingen die geplaatst worden voor 15u worden de volgende werkdag al geleverd. Bestelt u na 15u, dan hebt u de artikelen twee werkdagen later in huis. Bekijk snel het volledige assortiment in onze e-shop.
Track & Trace
Door gebruik te maken van de Track & Trace-functie weten uw klanten steeds waar hun pakje zich bevindt. Via de barcode die ze van u of van bpost ontvangen, kunnen ze online het traject van hun bestelling opvolgen. Zo hoeven ze u niet meer te contacteren met vragen over de status van hun levering. Ook u kunt de tool gebruiken, om pakjes te volgen én om de historiek van de leveringen te zien.
Easy Retour
U wilt uw klanten een eenvoudige terugzendprocedure aanbieden? Dan stellen we u graag Easy Retour voor, een retourmethode waarbij u het retourlabel aan uw klanten bezorgt en de retourkosten betaalt. Deze snelle en klantvriendelijke retourservice kan ook naadloos geïntegreerd worden in uw website, ideaal om meteen ook naar de reden van de retour te vragen. Easy Retour komt standaard met een basisverzekering en de Track & Trace-service, maar kan makkelijk uitgebreid worden met extra opties (handtekening bij ontvangst, Print Free-optie, …). Op onze website vindt u alle details over Easy Retour.
Interesse in onze diensten? Neem dan contact met ons op
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.