Hoe kom ik tot conversie? Een vraagstuk waar menig marketeer zich het hoofd over breekt. Met In-Home Advertising (Direct Mail en huis-aan-huis reclame) kan het, zo bewijzen heel wat cases. Een aantal succesrecepten komt daarbij steevast terug. Lees hieronder hoe u het effectief aanpakt.
(1) Geef zin
Hoe activeert u het best? Door de consument ‘goesting’ te geven uw product uit te testen. De beste Direct Mail of Door to door is er dus eentje die er goed uitziet en die een duidelijke call-to-action bevat. Zin geven doet u trouwens ook door uitleg te geven. En dat kan uitstekend met In-Home Advertising. U hebt er de ruimte om een nieuw product uit de doeken te doen, zoals Campina deed bij de product launch van zijn ‘Campina met een vleugje smaak’. De frisse folder zorgde voor een uitzonderlijk ‘viewability’ cijfer van 1’48”.
(2) 1 + 1 is minstens 3
Een multichannel strategie brengt het meest op. Bij Campina maakte de In-Home Advertising campagne deel uit van een slimme multimediacampagne. Het bewijs? Wie zich de mailing herinnerde, had meer aandacht voor de tv-spot en outdoor communicatie van Campina. Bekijk hier de infographic van de Campina case met resultaten om van te slurpen.
(3) Geef een duwtje in de rug
Een duidelijke call-to-action is belangrijk, maar de impact ervan kan u natuurlijk in de hand werken door een kortingsbon aan te bieden. Dat zorgt voor dat extra duwtje in de rug om een consument over de streep te trekken. Nogal wat succesvolle cases integreren dan ook een coupon in hun In-Home Advertising campagne. Campina deed het en ook Nescafé maakte er gebruik van bij de promotie van de nieuwe Nescafé Azera. Het is net die kortingsbon die zorgt voor conversie én die ervoor zorgt dat je de conversie kan meten!
(4) Laat proeven
Naast een kortingsbon is ook een sample een goed idee. Het ideale recept is natuurlijk een combinatie van beide. Zo pakte Nescafé het aan. Gebruikers van gemalen, oplos- en bonenkoffie ontvingen een mailing met daarin 2 samples uit het Nescafé Azera-assortiment en een coupon om de koffie met korting zelf in huis te halen. Met de mailing werd aan de awareness gewerkt, om vervolgens trial te genereren en tot slot tot conversie te komen. Zo’n complete aanpak rendeert. De reading rate van de Nescafé mailing lag 33% hoger dan de benchmark. De mailing trok dan ook de aandacht en werd gewaardeerd als overtuigend, duidelijk en geloofwaardig. Zelfs van diegenen die de mailing niet gelezen hebben, hield een groot percentage (75%) de samples toch bij voor later. Bekijk de volledige infographic van de succesvolle Nescafé case hier.
(5) Speel in op het ‘thuis-gevoel’
In-Home Advertising is een medium waarmee u thuis in aanraking komt. Dat biedt u als adverteerder natuurlijk de gelegenheid om daarop in te spelen en van die ‘Umfeld’ gebruik te maken. Wanneer Nescafé Azera de propositie ‘Ervaar de coffeebar bij jou thuis’ wil neerzetten, lukt dat beter met een medium dat zich in het hart van het huis bevindt. Een extra element om die conversie te bekomen…
Benieuwd naar andere manieren om In-Home Advertising in te zetten? De laatste trends? Een hoop inspiratie? Schrijf u in op onze newsletter