Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_E-news_1020_Postbodes_Digitaal_1_720x552px.jpg
29 oktober 2020 - 1 Minuten leestijd

Wie online koopt, wil graag weten wanneer zijn pakje zal geleverd worden. Dankzij het vernieuwde scantoestel van de postbode kunnen we deze vraag steeds nauwkeuriger beantwoorden. Bovendien maakt dit toestel betalen voor pakjes aan de postbode heel wat makkelijker. We vertellen je graag meer over deze innovatie.

 

Header_Mobi_v01b.jpg

 

De voorbije maanden werden heel wat tools van bpost, zoals de Track & Trace, in een nieuw jasje gestoken. Onze klantendienst werd uitgebreid met een chatbot, waardoor klanten nu 24/7 met hun vragen bij ons terechtkunnen. Er werden meer functies aan de My bpost app toegevoegd, zodat klanten pakjes van andere bezorgers kunnen volgen. En dan werd recent ook het scantoestel van de postbode helemaal vernieuwd. Welke voordelen brengt deze innovatie met zich mee?

 

Exacte info over de levering

We merken dat consumenten het heel belangrijk vinden om exact te weten waar en wanneer hun pakjes geleverd worden. Het nieuwe scantoestel deelt gedetailleerdere informatie over de postronde en geeft de klant zo een beter zicht op de verwachte leveringstijd. Loopt de levering vertraging op? Kon het pakje niet geleverd worden omdat de straat was afgesloten? Is het Afhaalpunt uitzonderlijk gesloten? Het scantoestel stuurt dit door naar de Track & Trace en de My bpost app. Klanten hoeven niet meer naar de klantendienst te bellen voor de opvolging van hun pakje, maar worden via de app, e-mail, Track & Trace of de chatbox onmiddellijk op de hoogte gehouden.

 

Mobiel betalen

Sommige pakjes betaalt de klant rechtstreeks aan de postbode. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de levering van pakjes met douanekosten. Vroeger moest de klant daarvoor het gepaste bedrag in cash voorzien. Had hij het exacte bedrag niet in huis, dan kon het pakje niet geleverd worden. Tijdverlies voor klant en postbode dus.

Dankzij het verbeterde scantoestel is dit voorgoed verleden tijd. Met hun mobiele banking-app kunnen klanten een QR-code scannen en hun pakje meteen mobiel betalen. Het spreekt voor zich dat dit tot meer veiligheid voor onze postbodes leidt, nu ze niet meer met cash geld op zak rondlopen. Ook kunnen er nu nog meer pakjes bij de eerste aanmelding geleverd worden. Een win voor onze postbodes én onze klanten.

 

Betaalt u uw pakje ook liever mobiel? Ontdek alles over deze nieuwe mogelijkheid op onze website.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
Logistiek, bpost product, E-commerce
MijnVoorkeuren: bpost levert pakjes zoals jouw klanten dat willen
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
29 januari 2024
- 2 Minuten leestijd
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
Duurzaam, bpost product, Digitaal
Een pakje én niet thuis? Geen briefje meer in je bus.
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.
15 januari 2024
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.