Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Swap
31 januari 2022 - 2 Minuten leestijd

Van 14 februari tot 15 april 2022 loopt er bij bpost een pilootproject waarbij particulieren pakjes kunnen meegeven met de postbode wanneer die een ander pakje aan de deur komt leveren. Dit nieuwe proefproject zet volop in op gebruikersgemak en duurzaamheid, want de consument hoeft niet meer zelf naar een Afgiftepunt te gaan voor het verzenden of retourneren van een pakje.

 

Swap

 

In de toekomst hoeft de consument misschien helemaal de deur niet meer uit als die een pakje wil verzenden of retourneren. Al wat hij gaat moeten doen, is het pakje verzendklaar terug meegeven met de postbode wanneer deze een ander pakje komt leveren. Bovendien kadert het project ook in de inspanningen die bpost levert om verzendingen steeds duurzamer te maken. Bij elke teruggave aan de postbode vervalt er namelijk een rit naar een Afhaalpunt en dat gaat al een aardig verschil maken. Een pakje retourneren wordt zo nog makkelijker voor de online shoppers en het is nog beter voor het milieu ook.

 

Voor wie is deze dienst beschikbaar?

Dit pilootproject loopt in de regio Wevelgem (8560, 8880, 8890), Mol (2400, 2480, 2490, 2491), Leuven (3000, 3001, 3010, 3012, 3018, 3050, 3052, 3054, 3360), Tournai (7610, 7620, 7640), Rixensart (1330), Brussel (1000, 1050, 1060, 1070, 1160, 1180, 1190), Geel (2200, 2250, 2260, 2270, 2280, 2288, 2290, 2440, 2430, 2431, 2440, 2450) en Lontzen (4700, 4710, 4720 , 4730, 4845). Enkele particuliere klanten kunnen gebruik maken van deze dienst en je kan maximaal twee pakjes meegeven per keer. Uiteraard is een pakje meegeven ook enkel mogelijk als de postbode pakjes levert die niet in de brievenbus passen en waarvoor hij dus moet aanbellen.

 

En wat gebeurt er na 15 april?

Dankzij dit proefproject kan bpost bij de online shoppers peilen naar de interesse voor het ophalen van een te verzenden of retourneren pakje. Als het proefproject positief geëvalueerd wordt, wil bpost het retour- en verzendsysteem via de postbode verder uitbreiden over België.

 

Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends in de wereld van e-commerce? Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
Logistiek, bpost product, E-commerce
MijnVoorkeuren: bpost levert pakjes zoals jouw klanten dat willen
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
29 januari 2024
- 2 Minuten leestijd
Headers_MijnVoorkeuren_A_720x552px.jpg
Duurzaam, bpost product, Digitaal
Een pakje én niet thuis? Geen briefje meer in je bus.
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.
15 januari 2024
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.