Twee keer per jaar pakt Delhaize uit met een groots wijnfestival. Maar ook andere retailers dingen naar de gunst van wijnliefhebbers met stevige promoties. Reden voor Delhaize om de communicatie rond het Wijnfestival een extra dimensie te geven. Emilie Laurent, CRM Campaign Analyst bij Delhaize - winnaar van een Best of In-Home Advertising - licht toe hoe personalisatie van Paper Mail de ROI van een campagne stimuleert.
“Mensen raadden me het af, maar ik heb het me nog geen seconde beklaagd”
Gerelateerde artikelen
De Paper Reach-studie, die de belangrijkste metingen naar de media-impact van Paper Mail (of direct mail) herneemt, omvat nu de resultaten van drie nieuwe, in 2021 uitgevoerde golven.
In het algemeen bevestigt Paper Mail het in eerdere golven vastgestelde impactniveau.
Gerelateerde artikelen
Kan data de relatie tussen consument en merk versterken? Zeker, maar alleen als die data maar op de juiste manier wordt gebruikt. Voor Delhaize is data veel meer dan een handig middel om promoties kenbaar te maken. ‘De prijs blijft een grote factor voor elke handelaar, maar hiermee alleen kom je er niet’, bevestigt Aude Mayence, VP marketing & digital bij Delhaize. ‘Je hebt ook sterke merkwaarden nodig waarin de klant zich herkent. Dankzij slim datagebruik kunnen we klanten tips geven om (nog) beter te eten.’
Gerelateerde artikelen
“Gedrukte klantenmagazines zijn een fundament
geworden van onze omnichannel contentaanpak.
Ze vormen een levensader in de relatie met onze klanten”
Didier Neyt, marketing director A.S. Adventure
Gerelateerde artikelen
Na de drukke eindejaarsperiode is het in januari vaak rustiger in de retailsector. De koopkracht ligt na de duurdere decembermaand sowieso lager. En dit jaar hebben veel consumenten het extra lastig door de stijgende energieprijzen en de hogere inflatie. Voor een grote retailer als Carrefour is store traffic een constante prioriteit. Daarom greep Carrefour dit momentum aan om een activatiecampagne te lanceren. Paper Mail zorgde met een bijzondere creatie mee voor een respons met een wow-effect.
Gerelateerde artikelen
AH pakt uit met een grooooooote huis-aan-huisfolder voor zijn eerste XL-vestiging
Albert Heijn is sinds 2011 actief in België. Vandaag zijn er al meer dan 50 winkels en sinds kort is er de eerste XL-vestiging. Mechelen kreeg de primeur en uiteraard zorgde de hypermarkt voor een passende lanceringscommunicatie. De creatieve strategie kwam van Accenture Interactive, het reclamebureau van Albert Heijn in ons land.
Gerelateerde artikelen
Niet enkel de winnaars van de Best of In-Home Advertising verdienen een plaatsje in de spotlights. In dit artikel geven we ook de sterke punten mee van 5 opmerkelijke runners-up: Mr. Georges, Duvel/Delhaize, Carrefour, Farmaline en Galler. Hoe haalden zij een schitterend resultaat met Paper Mail?
Gerelateerde artikelen
Voor welke mediamix kiezen merken die heel gericht consumenten willen activeren?
In deze reeks Opmerkelijk presenteren de sectorexperten van bpost media bijzondere research-inzichten en komen merk- en mediaverantwoordelijken aan het woord over hun campagne.
Gerelateerde artikelen
Paper Mail stimuleert de creativiteit, ook in tijden van corona. Dat toont LU met drie bijzonder slimme campagnes om zijn producten te lanceren en te ondersteunen. De uitdaging? Tijdens de coronaperiode mochten consumenten geen producten proeven in de supermarkt. Paper Mail bleek voor LU een heel succesvol medium om liefhebbers nieuwe producten te leren kennen en om hun voorkeur voor het merk te delen. Het leverde producent Mondelez bovendien een Best of In-Home Advertising op.